تاخیر در پیگیری آزادی دکتر محمد ملکی علیرغم دستور دادستان تهران

18 آبان 1388- کمیته گزارشگران حقوق بشر

امروز خانواده ملکی پس از گذشت 68 روزموفق به ملاقات با دکتر محمد ملکی شد. در این ملاقات، اعضای خانواده متوجه ناخوشی و ضعف جسمی دکتر ملکی شدند و مشخص گردید که وی چند هفته پیش جهت انجام آزمایشات پزشکی به بیمارستان دانشگاه شهید بهشتی برده شده و در آنجا داروهای جدیدی برایشان تجویز شده است. متاسفانه ناهماهنگی و تداخل داروهای جدید با داروهای قبلی، منجر به بدتر شدن حال دکتر ملکی در این مدت شده و از اینرو چندین بار داروهای ایشان تغییر کرده است. محمد ملکی در ملاقات با خانواده و در حضور ماموران از تعدد داروها که گاه تا 17 مورد رسیده است شکایت داشته و اعلام کرده که دیگر از مصرف داروهایی غیر از داروهای قبلی خود خودداری خواهد کرد.

در این ملاقات همچنین مشخص شد که چند هفته قبل، دکتر ملکی با دادستان تهران ملاقاتی داشته و در آن ملاقات، دادستان محترم خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده و پیگیری آزادی وی شده است اما متاسفانه بدلیل عدم همکاری و تعلل بازجوی پرونده، این امر تحقق نیافته است. همچنین روز گذشته وکیل محمد ملکی، آقای دکتر مولایی، نیز با دادستان تهران ملاقات داشته و دادستان محترم اعلام کرده که دستور مجدد جهت تسریع در مساله آزادی را داده اند اما متاسفانه هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

خانواده ملکی ضمن قدردانی از تلاشهای دادستان محترم تهران جهت پیگیری در تسریع رسیدگی به پرونده، خواستار آزادی هر چه زودتر دکتر محمد ملکی میباشد تا هر چه سریعتر درمان معطل مانده بیماریهای متعدد ایشان از سر گرفته شود.

خانواده ملکی

18 آبان 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر