وخامت حال محمد ملکی و ابراهیم یزدی در زندان

بی بی سی فارسی- 21 بهمن 1388

محمد ملکی و ابراهیم یزدی

در پی وخامت وضعیت جسمانی محمد ملکی، اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب و ابراهیم یزدی، وزیر امور خارجه دولت موقت، این دو فعال زندانی به بیمارستان منتقل شدند.

نزدیکان هر دو فعال سیاسی در گفت و گو با بی بی سی گزارش های مربوط به وخامت حال آنها را تایید کردند.

محمد ملکی و ابراهیم یزدی در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شدند.

قدسی میرمعز، همسر محمد ملکی، امروز چهارشنبه ۲۱ بهمن (۱۰ فوریه) در گفت و گو با بی بی سی فارسی گفت که حال همسرش از یک روز پیش بد شده و او به بیمارستان مدرس انتقال یافته، اما ساعت ۱۰ شب دوباره به زندان بازگردانده شده است.

خانم میرمعز با اشاره به گفت و گوی تلفنی روز چهارشنبه خود با آقای ملکی تاکید کرد که حال وی در حین صحبت "خیلی بد" بوده و توان حرف زدن نداشته است.

وی خاطرنشان کرد که همسرش از مدت ها پیش بیماری قلبی داشته و این دومین بار در مدت سه ماه بازداشت او است که دچار چنین حالتی می شود.

بی اعتنایی به دستور مقامات؟

همسر محمد ملکی با اشاره به نامه نگاری های خود با دفتر صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه و عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران و نیز تاکید سازمان "پزشکان بدون مرز" بر لزوم معالجه آقای ملکی در خارج از زندان، خاطرنشان کرد: "ایشان بیماری قلبی شدیدی دارند و این مشکل که برای ایشان پیش آمده خطر مرگ برایشان دارد و مسئولان باید جوابگو باشند".

او اظهار داشت: "با توجه به پرونده بیماری ایشان، آقای جعفری دولت آبادی بعد از دو ماه از دستگیری ایشان به زندان اوین می روند و دستور می دهند که دکتر ملکی آزاد شود. ایشان یک ماه بعد هم پیگیری می کنند که این کار صورت گرفته یا نه، که جواب منفی می گیرند."

خانم میرمعز افزود: "اتهاماتی که در زمینه ارتباط با منافقین و غیره به دکتر ملکی زده بودند، همه منتفی شده است. خود وزارت اطلاعات گفته که این اتهامات بی اساس بوده و حدود یک ماه و نیم قبل اعلام کرده که ایشان باید آزاد شود و به بیمارستان برود."

همسر دکتر ملکی با یادآوری این که "تا به حال دو بار مقامات بالا دستور آزادی دکتر ملکی را داده اند" گفت: "نمی دانم چه کسی مانع آزادی وی می شود."

همزمان سایت جرس خبر می دهد که ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران نیز به بیمارستان "بقیه الله الاعظم" تهران منتقل شده است.

احمد صدر حاج سید جوادی، یکی از اعضای نهضت آزادی ایران در گفت و گو با بی بی سی با تایید این خبر گفت که حال دکتر یزدی امروز و دیروز (۲۰ و ۲۱ بهمن) "بسیار وخیم" بوده است.

وی افزود که پزشکان معالج آقای یزدی تاکید دارند که وی باید در خارج از زندان تحت معالجه باشد و ادامه حبس وی خطرناک خواهد بود.

سایت "جرس" نوشته است که دبیرکل نهضت آزادی هفته پیش نیز به علت شدت بازجویی ها و فشارهای زندان چند روز در بیمارستان "آتیه" تهران بستری بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر